IKEA, Hanis Zalikha, dan katalog bau perabot

Rasanya kecintaan saya terhadap IKEA tak perlu digembar-gembur lagi. Rujuk entri terdahulu. Tapi kenapa? Kenapa saya suka IKEA? Mari kita tinjau.

1. Dibesarkan dengan barang IKEA keliling. Tong sampah, carpet, tilam, meja computer. Meja computer? Nampak sangat dah lama kan?


2. Suka beli-belah dekat kedainya yang besar, cantik dan feeling-feeling overseas.


3. Inovasi barangan yang pelbagai, unik pada masa yang sama sangat praktikal.


4. Harga berpatutan. Sebab perabot boleh cabut-cabut dan susun dalam kotak leper, kotak leper boleh isi banyak-banyak dalam kapal jadi save space dan kurangkan kos pengangkutan maka jimat kos maka boleh jual murah. Rasanya semua dah diberi makan info nih setiap kali pergi IKEA.


5. Princess Cake, Meatballs, Fish & Chips, Chicken Wings, Daim Cake, yeah.


6. Usaha dia menghantar catalogue ke dalam pagar rumah kita!


7. Cataloguenya.


8. OMG CATALOGUE DIA DAH ADA APP FOR IPHONE.




Kecintaan terhadap nombor 7 telah membawa saya ke sini.

IKEA 60TH CATALOGUE LAUNCH
Outfit by The Pop Look.

Waktu tontonan umum iklan comel! Dan kemudian mendengar lebih lanjut tentang sejarah catalogue IKEA dan IKEA sendiri. Catalogue IKEA 2011 adalah katalog ke-60 mereka. Catalogue pertama diterbitkan pada tahun 1951 dan sangat tipis lalu diselitkan di suratkhabar sahaja.




Sarapan pagi di IKEA? BRING IT ON!





Pergh. IKEA yang senantiasa memahami kehendak semua pihak menyediakan ini ini dan ini untuk para tetamu.






Bersama ramai perempuan cantik di situ, Vivy & Cindy, dan juga Hanie Hidayah!




Jadi apa yang menarik dalam catalogue tahun ini jikalau nak dibandingkan dengan tahun lepas? Obviously, harga yang lebih murah. Setiap kali macam tu kan, ini I dah tolong highlight yang best.









Tak beragak turun harga macam tu tauu. Betul-betul dia leperkan perabot nak masuk kotak. Banyak lagi yang turun harga tapi nanti penuh belog I dah macam website IKEA jadi nak tengok pergi website dia sendiri website IKEA MALAYSIA .






Pameran IKEA Catalogue covers (from 1951 til 2011) is on dan boleh ditinjau di IKEA Mutiara Damansara.




IKEA yang senantiasa memahami kehendak semua pihak telah merealisasikan impian muka-muka tak commercial (sebagai contoh, dah terpampang di atas) untuk ambil feel cover girl. Seronokkan semua tetamu dapat feel cover girl!





Saya cinta IKEA dan katalog IKEA yang mana harga tertera di dalamnya valid sehingga 31 Julai 2011. Menyempat selit info kan.

No comments:

Post a Comment