Convo Rehearsal with Club 10

Club 10 adalah degupan jantungku waktu di kampus Johor. Kami bersepuluh kesemuanya dan telah pun bersemangat assabiah dari part 1. Apabila ada group assignment, semua hidung kembang kempis pandang wajah each other dan dah tahu siapa yang masuk group mana. Kalau group assignment 5 orang, kami terbahagi dua. Kalau group assignment 3orang, kami terbahagi tiga dengan kumpulan yang ketiga itu meminta pensyarah benarkan 4 orang dalam satu kumpulan. Teehee.


Tapi hidup tak selalunya dalam norma. Kadang-kala kami semua terpecah apabila mendapat angin baru a.k.a pensyarah pilihkan groupmates. Tapi kami suka cabaran. Dan kami SANGAT berdayasaing. Sangat.


Walaupun sudah sebati Club 10 dalam kehidupan, dan perangai masing-masing telah dalam dipahami, tiada siapa antara kami yang selesa berada di takuk lama. Setiap semester, ada saja rama-rama keluar dari kepompong. Tiba-tiba eh dia nih dapat 4flat, tiba-tiba eh dia ni highest pointer, tiba-tiba eh dia ni lecturer puji hasil kerjanya. Semua senantiasa help each other out menuju kejayaan, dan bila salah satu berjaya, yang lain pukul gendang :')


The night I got my Best Business Student award, we celebrated that-all 10 of us :')

Bila dengar orang-orang lain bergaduh bermasam muka dengan kawan sendiri, kami terpiker sendirian, eh Club 10 tak pernah gaduh-gaduh kan? Sampai sekarang. Cuma merajuk saja sebab perempuan kan PMS, PMS pula bukan emo dengan boyfriend saja tapi dengan alam semesta sekali, harap maklum.


Medium mengadakan diskusi diatas talian apabila tidak bersama.


Mascot kami adalah platypus, pernah satu minggu semua kena letak gambar platypus sebagai profile picture. Minggu yang sungguh seksi buat kita semua.


Club 10, ketahuilah yang saya tak mampu achieve kejayaan se-best ini tanpa korang. Korang buat hidup saya teruja dan ceria walaupun berada di ulu pedalaman (sekarang tidak lagi, dah ada wayang uols, dan dan bina pawagam time kita dah blah). Korang penuhi jiwa saya! Nak timba ilmu pun senang, sebab jiwa tenang. Terima kasih kesayanganku!


Oh look I made a video (or as I call it, a Montage Diary) of us masa Convo Rehearsal tempoh hari...


Sigh, I miss you girls so much! I hope all of you are doing your best right now, despite not being around each other. Everyone is just one call away. Remember that.


Saya namakan entri ini Convo Rehearsal sebab, detik pertama saya kenal korang, kita mula siapkan each other, dan kita sediakan each other untuk menjalani convocation yang meriah dan gemilang. The whole journey with you girls was my Convo Rehearsal.

No comments:

Post a Comment