Bermulut manis sungguh.

Selalu kat Twitter saya, kalau tak luah perihal emosi dan hati / cerita cuci rambut guna apa / buat lawak tak jadi / sengaja tweet bikin panas pastu gelabah nak elaborate tapi 160characters tak mencukupi/ bebel pasal demok / bacakan surat khabar dan catalog Guardian untuk followers/ mesti saya akan tak lain dan tak bukan, tweet gambar makanan! Orang yang on a diet memang tak disuggest untuk follow my Twitter lah (tengok tuh dia reverse psychology di situ), sebab I memang suka menggelorakan nafsu dengan gambar seperti:





Dap! (cakap 'sedap' cara gedik). Ini mama buat, tapi nama dia panjang. Dia ada 3layers iaitu jell-o, custard cream dan chocolate mousse. Jadi kita bolehlah panggil dia Keindahan Tiga Tingkat.





Ini gempak! Mama buat ice cream ala Baskin Robbin. Lengkap dengan caramel dengan peacan, pastu kitorang tabur Oreo hancur dan stroberi sebab manusia mana pernah cukup. Nak resepi ada kat sini ya.





Oreo Ice Cream Cake, yang adik saya Imran buat. Adik dengan bakat macam nih turun dari langit ke apa? Belajar macam mana nak buat kek indah dipamerkan di atas oleh adik saya di sini.




Ini lebih kurang ngan Keindahan Tiga Tingkat. Saja bagi nama susah payah, supaya bila siapa nak call mama order, sekor-sekor malu nak sebut sampai passing2 talipon sebab taknak cakap "I nak order Keindahan Tiga Tingkat untuk birthday party anak I". Hehe tipu jelah, panggillah Trifle.




Benda sama. Emak gemar buat ini sebab kalau dia buat dalam 8 gelas tinggi, habis licin berkilat dasar gelas, tak sampai satu hari.




Ha! Ini pun pengunjung setia Twitterku sebab selalu customer order, dapatlah ngendeng. Ngendeng tuh macam bahasa Jawa (?) bermaksud sibuk-sibuk dekat tepi makanan buat muka teringin dengan mata kerdip-kerdip hidung kembang-kempis. Nama dia Alice Red Velvet.





Masa dalam proses pembikinan pun nak gak tangkap gambar. Pagi-pagi dah tweet nak gebang tengah coating cheese untuk Alice Red Velvet.





Ini buat sendiri, takkan nak harap emak buat gak, gedik gila. Masa panas keluarlah gambar-gambar ice cream. Suka provoke, biasalah..




Ini masa emak kasihan tengok anak mengendeng Alice Red Velvet untuk customer setiap hari, padahal dia selalu je buatkan untuk kami. Perangai... T_T Maka muncullah Red Velvet cupcakes comey lotey yang tersusun dalam frigde, beratur tunggu turn masing-masing nak lalu saluran penghadaman kami.



Apa-apa makanan homemade yang korang nampak I post kat Twitter (macam semua gambar di atas), biasanya boleh diorder. Kalau nak call emak kiter k? 012-3959779. Harga tanya dia sendiri sebab I mana tauuuuu, it depends on samada nak ingredient kualiti ke tak. Biasanya siapa yang setuju nak makanan guna ingredient berkualiti je mama terima order, sebab taknak cemar nama baik terel masak, LOL.

No comments:

Post a Comment