Montel sedunia sokong kecintaan ini!

Aiskrim dan aku telah berputik lama cinta antara kami. Emak bilang, waktu aku kecil-kecil dulu, aiskrim menjadi salah satu kesukaan aku. Masa kecil aku memang comel. Agak tiba-tiba namun ini kan karangan aku, bukan kau yang nak tanda lagipun. Emak bilang lagi (rajin benar emak membilang-bilang, suka Maths agaknya), pernah sekali sedang menikmati aiskrim, aiskirm terjatuh dari genggamanku, lalu terjelepuk free-free di lantai shopping mall. Aku yang naif (atau barangkali dasar gemok), mengutip dan terus-menerus menikmati kenikmatan duniawi itu.




Bayangkan si comel naif ini. Cuteness beyond words bila mengutip aiskrim penuh kuman.




Semakin meningkat dewasa semakin cinta terhadap aiskrim. Cinta yang pandai lah, bukan cinta bodoh. Cinta yang kalau aiskrim jatuh atas lantai pergi masuk kedai, beli balik bukan kutip telan. Namun ada satu aiskrim yang di mindaku dilabel: kalau nak reward diri baru beli. Kalau berjaya kumpul duit wajib beli. Kalau emak tanya cuci pinggan nak upah apa wajib jawab ini. Sudah tentu aiskrim Cornetto. Tak gitew kawan-kawan? Ngaku cepat, ini aiskrim high end masa zaman muda-muda dulu hewew.



Dewasakini.



Penggila aiskrim Cornetto, silalah teruja. Makin banyak makan, makin besar peluang menang pertandingan dia yang terbaru.



Selamat mencuba.Lebih lanjut, sini

No comments:

Post a Comment