Nah Debit Mastercard untuk birthday kau, Hanis.


Menunggu turn di Alliance Bank USJ. Ada minuman panas disediakan pewit first time dekat bank ada macam ni.



Baru buat Alliance Bank Debit Mastercard sebab teringin dan saya tak percayakan diri saya dengan credit card. Terima kasih Alliance Bank untuk peluang ini. Sebab mengapa saya nak buat debit card ialah rasa takut yang membuak-buak bila nak beli barang mahal lebih sikit, kemudian terpaksa bawa wang tunai berkepuk. Memang sedia penakut, bukan terhadap hantu sahaja.


Jadi dah ada debit card senang nak shopping, lagi-lagi Mastercard memang semua tempat accept. Takyah cuak-cuak bawa duit banyak pastu kepit handbag di setiap sight of possible snatchers. Kesian orang yang sebenarnya bukan peragut pastu terasa. Maafkan dahku.


Semenjak dah berpendapatan, setiap kali hari jadian saya akan beli hadiah untuk diri sendiri sebagai satu signifikasi yang berbunyi “Baiklah Hanis, pada umur kau __tahun, kau sudah mampu beli ____ sendiri”. Jadi boleh look back achievements dalam setiap peringkat hidup, dan sama ada berbangga akan diri, atau rasa ish tak boleh jadi ni, next birthday kena naik lagi satu tingkat dalam kerjaya. Itulah cara saya motivate diri sendiri untuk berusaha lebih ke arah Wawasan 2020.


Jadi untuk birthday saya kali ini saya beli jam sebab dah lama nak ada jam tapi tak beli-beli, masa itu emas. Susah rupanya nak pilih jam sebab banyak yang cantik tapi ada orang ajar saya untuk beli hanya koleksi dari watchmakers dan bukan koleksi brand yang sebenarnya buat pakaian tapi tiba-tiba nak buat jam juga. Jadi bila nampak jam Coach yang cantik, lupakan hasrat untuk beli kerana Coach sudah tentunya handbagmaker dan bukan watchmaker.



Yang mana di antara kamu akan nampak cantik di pergelangan tanganku?




Saya try banyak juga, even brands yang saya tak snap untuk tontonan anda. Sebab jam kadangkala cantik dengan sendirinya tapi bila di pakai heh sedarlah diri tangan keding dan kurang cerah.






Terlalu besar jam tersebut, selepas dipakai seharian sila gantung di dinding.






Maskulin benor.






These are the watches from Coach new line, yang tidak dibeli atas dasar yang dibentangkan di atas tadi.





Akhirnya jumpa jugalah seutas yang saya sangat suka. Jatuh hati, Alliance Debit Mastercard marilah berjasa.







Swipe and sign. Translation: Leret dan beri autograph.


Itu sahajalah journey pembelian jam dengan Alliance Bank Debit Mastercard yang sungguh mudah. Kalau nak satu, bolehlah surf sini. Kenapa pilih Alliance Bank Debit Mastercard? Sebab cash rebate dia 1% dan lagi satu, dia sebenarnya ATM card juga.






In love with my purchase so much, I wore it to my shoot the next day for Faces magazine.





Tak tunggu birthday, dah pakai hadiah. Sungguh anak kecil.









That is all. Check me out in Faces magazine November issue as Top 10 Hottest Malaysian Bloggers. Hot kewww T_T

No comments:

Post a Comment