Weekend Bribery

Bribery is such a cute word with the ugliest meaning. Dan itulah yang kita bakal bincangkan hari ini. Rasuah/sogokan/buang suap/umpan/ganjaran berkepentingan, ialah: Apabila kita memberi sesuatu kepada pihak yang bertanggungjawab dalam menentukan yes or no on something that is beneficial to us, dan pemberian itu bakal memberi impak atas keputusan itu.


Terbelit-belit definisi sendiri. I'll stick with the dictionary.


Anyhow, malas nak elaborate lebih lanjut sebab yang sebenarnya, nak cerita bagaimana saya umpan adik-adik untuk ke wedding kakak Radmiyana (my junior) di Kampung Sedeng Segamat Johor dalam entri lepas. Yelah wedding saudara sendiri yang dekat pun liat nak pergi. Apatah lagi wedding orang tidak dikenali di negeri hujung benua itu. Memang kena beri ganjaran berkepentingan di sini -___-


If you follow me to the wedding, I'll take you to...




Sagil! Kalau taktau ada apa kat Sagil, boleh tengok yang baju merah sebagai clue. Tapi bukanlah ada coral reef ke apa boleh snorkelling. Clue ni pun tak tepat sangat sebab hello siapa pakai baju selam pergi air terjun?! ...Alisya.




Waktu belum sedar akan pendakian yang harus dibuat, memanglah bergelak tawa manja.





Amaran dari kiri: Jangan buat grafiti, jangan rajin sapu daun dan bakar, jangan jual senapang, jangan main batu Seremban, jangan menoreh getah, jangan tebang balak, jangan ikat leher anjing tak dikenali, jangan pasang kelambu kalau anak tidur.




Adik-adik yang penggeli memang takkan mandi bahagian bawah. Kalau boleh mandi kat mata air tuh, memang itulah port paling Club Med bagi mereka. Jadinya saya usulkan sanggupkah anda mendaki selama 30minit untuk ke kawasan bersih yang pernah saya dan sahabat handai pergi tempoh hari.





Sanggup nampaknya.





Kesanggupan yang berbaloi melihatkan kepada ciptaan alam yang indah di destinasi tujuan.





Buat environmental scanning dulu sebab tak eksklusif lah kalau kawasan yang ramai orang awam. Tak feeling private beach.





Akhirnya tempat yang ada fish spa semulajadi mendapat tempat di hati dan punggung.





Berendam sekejap, terus makan Nasi Lemak yang Mama masak Subuh tadi. Oh dan cheese sausages yang Imran sediakan.




Yang sedang bertapa, marilah join kami makan.




Baiklah. Dengan begitu comel sekali.




Paling suka gambar ini yang saya tangkap, sebab cute ibu bapa dating di atas, anak di bawah nampak macam family tree.




Family tree.




Ini adalah moment yang akan tertattoo dalam hati sebab masa ni kitorang adik-beradik tengah tunggu ikan datang nak makan dirt dan kulit mati dekat kaki. Untuk tidak takutkan ikan kami diam lama sangat sambil senyum-senyum pandang each other. Penyatuan hati dan minda yang sangat undescribable itu berlarutan 15minit :')




Teruja extra.


Sebok nak posing gak padahal tengah ngadap tempat lain.




Tiara Jacquelina kalau nak buat movie yang ada orang asli bolehlah consider diorang nih.



Tengok kaki kitorang macam itik. Muka pun dah boring-boring lama sangat dibiar berendam. Daddy ajak balik sebab hari dah nak gelap.





Menuruni gunung Ledang. Anak-anak yang stamina kuat senantiasa sedikit (2-3 batu gak ah) di hadapan.




Momentum kami terganggu apabila terpaksa toleh belakang selalu untuk check dua warga emas dapat catch up ke tak.







Kami sepakat untuk bersetuju, it was one of the perfect weekends we've had together as a family ♥

No comments:

Post a Comment