Kenapa rambut rosak?

Nombor satu, gosok dengan tuala.
Nombor dua, sikat waktu basah.
Nombor tiga, guna alat pengering berlebihan.
Nombor empat, warnakan dan warnakan dan warnakan.
Nombor lima, luruskan atau keritingkan.
Nombor enam, ikat ketat-ketat tinggi-tinggi.
Nombor tujuh, guna produk styling.


Takyah huraikan pun semua tahu 7 perkara inilah yang menyumbang kepada kerosakan rambut. Awak bersalah buat nombor berapa terhadap rambut awak? Saya nombor empat. SAYA MENGAKU SAYA SELALU TUKAR WARNA RAMBUT. SAYA DAH ROSAKKAN RAMBUT SAYA BILA SAYA BLEACH HARI ITU *mengaku jerit-jerit macam kena soalsiasat dengan polis*

Rambut yang konon cantik konon sihat yang konon diminati ramai telah tiada lagi. Sekarang kering macam penyapu, warna pun tak ubah macam penyapu yang digunakan untuk sapu rambut gugur di lantai. Gila tragis dah lah warna penyapu pastu gugur, pastu nak sapu rambut gugur kena guna penyapu yang sama warna dengan rambut.

Memang penyesalan lah bleach rambut. Siapa yang teringin warna-warna blonde pastu orang saloon kata takleh kena bleach dulu, lebih baik jangan. Seriously. Hari tuh I nak rambut ijo. Hijau blonde gitu, then kena bleach sebab rambut asal kan hitam, mana boleh blondekan begitu saja. Demi rambut ijo, tiada pilihan lagi, I sanggup. Sekarang nasi telah menjadi bubur mari makan bersama.

Rambut ijo.



Sekarang mengaku, korang suka buat nombor berapa terhadap rambut? Langkah pertama untuk pemulihan ialah pengakuan.

No comments:

Post a Comment