Ya Allah tak sabarnya nak Ramadhan

Oh maksud I, Ramadhan kat rumah ya T_T Bila teringat muka-muka sepet adik-adik di rumah waktu I kejut sahur, wargh meronta-ronta I nak pulang Ramadhan ini. Waktu sahur adalah waktu yang sangat unik sebab bila je kita nak makan ramai-ramai sebelum Subuh? Setahun sekali beb. Tugas I setiap tahun memang kejut isi rumah untuk sahur. I pun tak tahu kenapa di assigned dengan tugasan ini, tapi memang sejak azali dah dapat tugas ini, sejak I keluar dari perut emak dah genggam tanggungjawab ini dengan jari-jemari I yang haluih. Eceh diam ah Hanis.

Waktu yang tidak kurang seronoknya ialah waktu puasa itu sendiri di mana semua orang diam akibat mulut busuk eh eh tak, di mana semua bersuka ria bermain PS2 (-_-").

Oh juadah berbuka! Jarang sangat pergi bazar Ramadhan nak beli juadah, sebab dah ada emak yang terlalu hebat memasak, kenapa dipersia? Haha so waktu ini adalah waktu tolong menolong di dapur sambil mulut meroyan-royan LAPAR LAPAR. Tsk tak menjadi contoh tauladan kepada adik-adik betul lah.

Seterusnya, waktu berbuka puasa! Confirm-confirm tukar saluran RTM1, dari kecil memang dengar azan RTM1 je. Makan sampai kenyang pastu guna alasan 'buncit susah rukuk' untuk melambatkan sembahyang Maghrib T_T Tapi yang tak best, siapa lambat kena tinggal! Tak dapat pergi moreh! Eh maksud saya, tarawikh.

Tarawikh happening sangat sebab masjid selalu penuh. Tapi yang menghappeningkan lagi ialah lori cendul di tepi pagar masjid.





WEH NAK BALIK PUASA SEBULAN DI RUMAH :'(

No comments:

Post a Comment