Lain kali keluar kolej terus serah diri awal-awal

Pagi tadi I dengan yakinnya berjalan ke kelas. Mak Guard? Pak Guard? Hmph I tak kesah. I dah ikut sahsiah rupa diri yang betul. Baju Tshirt putih paras bawah punggung. Cardigan hitam pun paras bawah punggung. Seluar jeans kelabu, dan rambut hitam I dan kad matriks tergantung di leher, I yakin.

"Baju hitam, sini".

Okay fine. Memang terer kalau manage nak cari kesalahan I this time.

"Ini kenapa pakai baju macam ini (tunjuk ke arah butang cardigan)? Baju cantik-cantik kenapa tak butang semua?"

"Tapi tapi tapi.. " *dalam hati jelah, bajet drama melayu tapi tapi tapi*

Hmm butang cardingan ada 4. Saya butang dua kat atas dan tengah. Lagi dua kat bawah saya tak butang. Baju tshirt putih kat dalam sumpah panjang gila (Tyn dan Izzah kau pasti tahu sebab kita beli baju ini 3 RM50 ke ape tah kat Dorothy Perkins).

Wow.

Ini adalah penahanan paling comel pernah saya hadapi. Nampaknya mak guard memang concern dan menggangap saya seperti anak sendiri. Dia risau orang pandang saya tak molek.





Mak nak duit subsidi makanan?

No comments:

Post a Comment