Shopping In Amsterdam

First thing I told Nabil when I was unpacking my stuff at his place, "You know what? We're going to be like two sad people on a holiday, we'll be taking turns to be in pictures and can never have photos together, at least not without our big faces up close because I would have to hold the camera up high like a vain person to snap us". And it was downright true.

















Cheerful mode ON. Let's go shopping in Amsterdam! They have few long streets with lots of shops, some are affordable and some are o.O




I don't understand this, myself. Kaki kanan dan kiri tak coordinate dengan each other. Sorang nak jalan terus, sorang nak stop. Mendajal pose tuan dia. Anyway, this is the street!






This is H&M? River Island? I forgot. You might think Imma go crazy in here and buy stuff for myself, and that's where you're wrong. AHLI KELUARGA DAH BUAT LIST NAK KIRIM APA, SEKARANG DALAM KEDAI NIH KAU CARIK BLAZER KERJA UNTUK KEKNA. Baiklah *nada Cinderella*.





Kena kerah dengan adik sendiri yang selit surat dalam luggage.






Ini semua berangan jer. Takde masa nak try nak beli pun.






I love this picture! Do you get this picture? Because SOMEONE doesn't.





Now, the real business. Shopping for the kids! Ya, salah seorangnya yang tulis surat tadi.


Kids also got H&M so cute! I went crazy.














Sampai dah bukak2 sweater. Harga semua konon murah, dahlah malas nak convertkan darab 4.2.





Semua kedai extended operating hours till 8pm sebab it's the sale after Xmas. 8pm jer?! Memang perlukan 3hari kat sini.





Pastukan sejuk, kiter nak terkincit. Pusing cari toilet lama gila. Finally jumpa toilet ini.






Bagus.



Jadi kalau kat shopping street dan rasa nak kencing, sila masuk kedai mahal 4tingkat. Bila pegang satu baju konon nak beli supaya boleh guna toilet tanpa rasa bersalah, rupanya 300 Euro hew hew hew.







Dahlah taknak lama-lama kat sini, nanti rasa miskin.




Nak resume balik shopping masa dah tak mengizinkan. Sedih gila, dapat beli apa jer. Then, pergi florist sebab I wanted to get something for Aunty Yolanda. Yelah takkan duduk rumah dia satu malam selamba badak jer tangan kosong.




I wanted to get 50 tulips for like 7.50 Euro jer!!!!!!!!! Then Nabil hesitated sebab 50 tulips banyak sangat dia kata. Should've teruskan je beli, bila ingat balik it's so worth it, sebab nanti ia akan blossom atas meja makan Aunty Yolanda, sigh sigh. I made him go to the flourist juga the next day before going back to German. Tapi tak dapat dah 50 tulips tuh :(







Before going back he wanted to grab dinner, tapi I malas nak makan berat sebab Ayah James dah preparekan dinner the bomb untuk kitorang. Jadi makan fries yang famous kat situ. Lama beratur.







Eating it on the train. Tengok tuh, exhausted gila.





Asal kau annoying, tak exhausted? Dahlah ambil barang shopping I untuk posing -_-




I bought something for myself :')







Dan yang lain nih bukan untuk kau yer, Hamis -_-




We did more shopping (sebab ada lagi ahli keluarga punya kiriman kasih yang belum terbeli) throughout the trip, tapi kalau rajin baru boleh buat entri on shopping again. Kalau malas, nak buat entri pasal House Party!

No comments:

Post a Comment