KEMBALIKAN KUASA SAYA!


Mengakulah. Kita semua tamak haloba. Kita semua demanding. Kalau kita nak sesuatu, kita nak waktu itu juga, dan di tempat itu juga kita nak. Sebab tuh ada yang letak TV dalam bilik air. Letak fridge tepi katil. Letak charger Blackberry dalam kereta. Kita nak buat banyak perkara dalam satu masa. Kita manusia sibuk. Kita bergerak mengikut arus pemodenan. Kalau boleh challenge contestant Jangan Lupa Lirik, nak tengok siapa lebih hafal, sambil kita shampoo rambut, kenapa tidak? Kalau boleh capai ice cream masa tengah baca novel atas katil, kenapa tidak? Kalau tengah drive dekat roundabout sambil charge Blackberry dan tweet, kenapa tidak? Okay itu meh I bagitau kenapa tidak, sebab kau taknak terbabas. Tapi dua contoh sebelum itu fikirkanlah, kenapa tidak?



Kita kena efisyen! Kita kena pilih alternatif yang akan menguntungkan kita! Menguntungkan kita dari segi masa dan tenaga! * nada ketua kampung *

Yaaaaaaaaaaaaaaa! * nada orang kampung berkumpul depan surau *



Kalau kita boleh record satu (atau dua) show sebab nak tengok cerita pilihan di channel lain, kenapa tidak?! Kalau kita boleh pause rancangan TV, sebab nak terkincit, kenapa tidak?! Kalau kita boleh install Astro PVR yang mampu buat semua itu di rumah kita, kenapa tidaaaak?!!

Oh itulah ceritanya sebenarnya. Nak pum pam Astro PVR. Keh keh keh.















Tiada lagi berebut dengan adik-beradik serta ibubapa apabila dua channels boleh direkod sewaktu menonton channel pilihan orang lain.



Ingat tak iklan comel satu keluarga berkepala butang remote control di atas? Kita sedang bercakap tentang itu sekarang if you haven't noticed. Siapa belum upgrade to ASTRO PVR, marilah saya basuh otak masing-masing, supaya terpengaruh nak sebijik ASTRO PVR gak kat rumah.




KENAPA ASTRO PVR BEST?



1. Boleh rekod rancangan TV. Macam dulu masa kecil, kitorang selalu rekod Senario pukul 9 malam sebab sekeluarga keluar dinner and Senario used to be so funny! Sejak guna Astro dah lupa perihal merekod nih semua sebab ada shows yang dia ulang balik, so tunggu jelah ulangan. Tapi kadang-kadang show yang repeated pun terlepas, rasa macam takde rezeki je. Now, it's good to have that power (to record shows) back, thanks to Astro PVR.



2. Boleh play, pause, stop, forward, rewind, atau slow mo. Oooh especially kalau tengok bola, team kau score ha boleh lah slow mo banyak kali goal tuh, nak bagi repetition of IN YOUR FACE effect kepada penyokong team kalah. Atau tengok Forlan buat iklan shampoo banyak kali sebab admire bouncy hair. Forward button juga harus diberi credit sebab dah banyak savekan masa dengan forward scenes yang tak senonoh / tak best / buat suspense aje!




3. Boleh record bukan satu channel extra, tapi dua channels dalam satu masa di mana kita tengah tonton satu show. Jadi 3 pihak dapat bergembira di sini.



4. Storage besar gabak nak simpan recorded shows. Hard disk dia 500GB.


Itu antara features dia yang saya pilih paling best, ada lagi few others. Tapi ASTRO PVR memang membantu hidup sebab rasanya semua selalu alami sistuasi di mana dalam satu masa tuh (especially lepas adik FINALLY habis tonton Hagemaru), takde satu hape nak tonton padahal ada 100 channels asyik tekan remote tukar-tukar channel. Bazir masa tukar channel je. Tapi dengan ASTRO PVR, happylah sikit that everyone boleh enjoy their own TV time bila masing-masing dah rekod show yang nak tengok. Kalau orang yang kerja 9-5 like my sister, Kekna, lagilah will find ASTRO PVR sangat convenient.



Kalau anda dah mengidam, I know a way you can get it for free! Tapi sebagai hadiahlah, takdelah tiba2 free-free orang Astro dingdong rumah terus bagi. Kenalah take part sikit dalam contest dia. Caranya:




- 2minggu sekali, potpet pasal Astro PVR dalam belog anda. Ini semua berlaku dalam 8minggu (kena sangat determined kalau nak menang).

- Dalam jangkamasa ini juga kena tweet 8 kali dan update Facebook 8kali berkisarkan Astro PVR. Secara kreatif ya, kalau tak kena unfollow dan unfriend bahaha. Lagi ramai orang comment, reply dan RT, lagi cerah peluang anda.



Kalau nak join lawat link ini , dan komen di situ ulas macam mana ASTRO PVR bakal mengubah hidup anda. Komen tau supaya semua entri boleh diadili (melalui link komen anda). Kalau tak mampuih hang berbuih mulut sorang2 pasal Astro PVR, takde siapa kisah rupanya LOL. Dan make sure anda memang dah sedia ada akaun Astro!








Itulah mekanisme yang bakal menempatkan sebiji ASTRO PVR di rumah anda DAN JUGA PERCUTIAN DI SUTERA HARBOUR KOTA KINABALU, 3HARI 2MALAM
o.0

No comments:

Post a Comment