Adik Perempuanku Yang Satu

EDITED! UNTUK TONTONAN UMUM :)

Baru lepas mandi dengan adik kecilku Alisya. Dalam bilik air yang sama. Ingat takkan terjadi lagi si godang 21tahun dan si kecil 11tahun mandi bersama, jirus-menjirus air sejuk sampai ke tulang, dari sebiji gayung buruk. Rupanya, adik-beradik tetap adik-beradik. Takkan lari daripada terkekeh together mandi berdua.

Yang tak disangka-sangka, waktu I shampoo rambut, banyak pula pertanyaan tips, mengalahkan pembaca belog I. Mula-mula dia tanya cara shampoo yang betul. I pun tunjuk macam-mana nak shampoo sambil menguraikan rambut supaya tidak perlu sikat sesudah kering. Kemudian dia lihat I sapu conditioner, dia pun nak tahu lebih lanjut. I pun explain conditioner jangan letak sampai akar umbi rambut nanti scalp berminyak. Bila lihat I keringkan rambut, dia nak ikut lalu tanya cara yang betul. I pun demonstrate cara nak dab dan ikat rambut dengan tuala sehingga kering. Waaaaaaaaaaah adik aku! Dalam pada tak kisah main panas dan lasak terserlah kejantanan, nak juga kelihatan anggun?

Ini ke Alisya? Ini ke Alisya yang waktu majlis pertunangan Kekna, belum sempat selesai tetamu pulang, sudah tukar baju kurung kepada seluar dan t-shirt sebab nak main takraw depan rumah? Ini ke Alisya itueww?!

No comments:

Post a Comment