Mata Air.

Hari ini bukan hari cuti biasa-biasa yang lain, tapi hari ini bersamaan 12 Rabi'ul Awal ialah hari ulangtahun mata air kita. Pencetus revolusi yang terbesar punya!


Jadi janganlah bermalas-malas menganggap hari ini sebagai just another day off dan banyakkan berselawat ke atas Nabi. Hari ini takmo dengar lagu-lagu lain, kita fokus kat mata air kita sahaja :') Patutnya not just todaylah, but it's a start!



Sabda Nabi S.A.W “ Dari Ibnu Mas’ud r.a. bahawa Rasulullah s.a.w bersabda : Orang yang terdekat denganku pada hari kiamat ialah orang yang paling banyak berselawat kepadaku.” ( Hadis Riwayat At-Trimidzi )






Peruntukan 5minit untuk tengok koleksi selawat ini dan kepentingannya k? Jangan lupa bookmark sekali. Saya dah tengok banyak websites lain tapi ini yang paling clean cut sekali -_-.


Oh sebenarnya nak cakap juga playlist saya lacking lagu-lagu nasyid. Fine, adalah lagu Maher Zain tapi, tak feel sangat. Nak lagu Raihan juga! Because me and my siblings grew up listening to Raihan in the car. Bukanlah mereka selalu tumpang kereta dan berkoir di dalamnya. Tapi mama dan daddy beli kaset Raihan dan tak kami jemu-jemu terbalikkan kaset Side A ke Side B setiap kali habis. Semua lirik hafal. Semua videoklip tengok. Semua ahli kumpulan, sungguh signifikan wajah mereka diminda. Even masa salah seorang daripada mereka meninggalkan kita semua, terasa sungguh. We really love Raihan and their songs.



Jadi misi sekarang nak cari kaset Raihan, letak kat kereta. Sementara itu takpe dengar Youtube dulu dan flashback those days Kekna, me and little Khairi gerak ke kanan ke kiri dalam kereta nyanyi lagu Raihan.




Mula-mula kena dengar lagu first dalam kaset tuh. Lagu Puji-pujian.





Dan sempena birthday our Prophet Muhammad s.a.w





Sebab diorang juga, kami tak sengaja (yelah kan masih kecil) hafal nama 25 rasul sampai sekarang :')





Lagu paling feel sekali! Kalau nyanyi, muka serious woh part awal-awal tuh.





Last but not least, Sesungguhnya. Lagu ini deep. Macam kita cinta, tapi cinta itu tak sampai, tsk tsk.




Let's have em all in our playlist of songs! Salam Maulidur Rasul.


No comments:

Post a Comment