Kamera Pilihan Saya

Dah berapa kali janji ditabur kata nak jual baju lama-lama I? Konon nak buat HHMD (Hanis’ Hand Me Downs) tak buat-buat? Bertrilion kali. Sebab leceh nak tangkap gambar sambil gayakan baju, lari-lari kejar timer camera, kalau buruk kena tangkap lagi, lari-lari anak buat kali keberapa entah hanya untuk sehelai baju. Belum berhelai-helai baju lagi.



Nikon Coolpix ketuk pintu I tepat pada masanya, I you Nikon Coolpix! Jadi sempat masa cuti baru ni, geledah (sebahagian) baju lama untuk dijual, lalu main dengan Nikon Coolpix and… wait for it… the remote control! Sesuai dengan jiwa remaja I yang masih rindukan bergambar bak Myspace. Kalaulah dalam abad ketika ada Myspace dulu, ada Nikon Coolpix..



Tonton video untuk fahami konsep. Editing bersepah sikit, tapi terimalah,
ikhlas dari peminat Nikon Coolpix…




Hehehehehe.

Kenapa I kata senang untuk penjual baju online? Sebab remote control dia membenarkan kita jadi model, jadi photographer, jadi art director pada satu masa sekaligus. Sorang-sorang buat kerja, no hal. Hanya dengan Nikon Coolpix.





Features mesti suka adalah: Remote control. Projector. Touchscreen feeling iPhone gituewww. Dan bahagian bawah camera ada tilt feature yang saaaangat practical.



Ini tanpa flash (curtain bilik buka halfway).




Kembali tutup curtain untuk tunjuk flash feature. Posing haruslah paling cey cey.






Untuk tidak begitu bimbo dan hanya focus keseronokan pada remote control camera, mari beralih pada feature lain iaitu projector. Paling awesome sebab kalau beraya, tangkap banyak gambar sanak-saudara, dan dan itu juga boleh pancar ke dinding untuk semua orang tengok. Takyah berebut tengok sorang-sorang. Takyah cari tv nak plug in (tapi kalau nak cari TV juga, boleh je, dia sertakan cable).







Nikon Coolpix S1100 (14.1 megapixels, 3-inch touchscreen & 5x zoom NIKKOR glass lens).Pergi dapatkan sebiji untuk diri anda. *Tambahan: Harga kamera RM1k, lagu dalam video ialah Thong Song.



Nanti kita dah tangkap gambar lebih banyak kita lelong baju kita kat sini tau! Tunggu tau! Janji tau!

No comments:

Post a Comment