One of my new beauty products



This is like a really short entry, because I have a test coming up, and spending time in front of this laptop is a big no no since I have to score my test seeing that IM GOING TO SINGAPORE 2 DAYS BEFORE THE FINAL EXAM NYEH NYEH. Kerja gilak.



Anyway, just a simple update on what I use to cover my face from the sun. I've been using the Miyami Compaq powder which is like super cheap RM20.00 or less. Okay asal I eja compact macam jenama laptop sekarang? But, I left it at home by accident which means I have nothing to shelter me from the sun when going to class. Cuak cuak. Went to the drugstore and got these! Drugstore make up amazes me sometimes.





This is like super mahal for my standard. Haha. Rm35.50 ke ape tah. Boleh makan lunch seminggu. I went to the counter and asked for the best selling compact or foundation, the nyonya showed me this. She said the best-selling compact dah habis T_T Being the cheapskate that I am, I asked her "Ada tak foundation yang tak payah pakai powder or powder yang tak payah pakai foundation?" wtf serious kedekut sial nak spend kat make up. Ini semua sebab bapa influence bila I sibuk nak beli perfume Elizabeth Arden kemudian dia kata "Hanis nak buat apa, pakai pergi kelas? Kelas Hanis tu kan ramai je yang pergi kelas tak mandi, buat rugi je" T_T So I dah jadi saving bila nak beli apa-apa bawa pergi Segamat.




Sebab I pun dah gelap resulting from bermastautin di Segamat, I picked the darkest shade which is Honey Tan ke apa tah nama dia. I sedar diri, takdelah muka gelap tepek bedak putih sumpah in denial punya orang ish ish. Yang best pasal Secret ini ialah ia two way foundation powder, kalau nak creamy texture boleh basahkan sponge, kalau nak powdery finish boleh tepek je masa sponge kering. Yang tak best pasal benda ini, CEPAT HABIS DAN MAHAL. Mungkin sebab nyonya itu kata "Oh ini Brand Italy, see? See?" *sambil tunjuk-tunjuk kotak. Saya baca "Product of Italy, Made In Malaysia", baiklah. Pastu saya tak suka design bekas dia sebab saya tak handy langsung, besar gabak dan licin sangat, si clumsy ini selalu hampir jatuhkan oh tidaaaak, there goes duit yang boleh buat sara hidup seminggu (-_-") Kalau I dah balik KL, I takkan cari benda ini dah, I akan reunite dengan jenama yang lama atau try jenama baru yang lain haha. But korang bolehlah try kalau teringin because it gives smooth finish dan very light to the skin (I dont regret buying this). Okay dah. Shit bimbo siot entri ini, korang ah selalu email/comment nak tanya product I pakai. Tengok I dah baik hati. Next up, entry Bedak Sejuk Pilihan Saya wtf.



No comments:

Post a Comment