Future partner

How can two people who dont share the same values in life make their relationship work? Seriously, in the long term how can they raise their kid together? I know it is so unlike me to talk about love-related topics but hello saya bukan budak lagi walaupun makan masih comot, burp masih lupa kata excuse me alhamdulillah, tidur masih pukul 10malam, cadar katil masih Barbie okay we get it now.


However, my personal love life is still something I will not talk about here (kalau dah serious yang stok dapat restu dua-dua pihak keluarga is another story), like who I am curently dating, who came and pinang me yesterday, who is my mom and dad's personal pick etc. Anything that involve feelings should be kept private kan? Unless you tak kisah I tukar web address every now and then. Standard procedure untuk perempuan emo (read:me). Haha.


Okay where was I? Oh. Should two people who dont share the same values in life even be together? For me, I'm not the girl who casually ada flings and such, if I were to be in a relationship (or am I already eceh eceh?), it'd be a serious one yang would go on for years, not months apatah lagi weeks.


Personally, I strongly feel that love relationship should always menuju ke arah perkahwinan. Menuju ya, tak semestinya kahwin, sebab kalau tak serasi waktu tunang then how? Maybe sebab I gatal nak kahwin cepat, I cakap macam ini semua. Thats just me, I feel that you dont get into relationship sebab you lonely, sebab kawan-kawan you ada partners, sebab it's the 'in' thing, sebab you takut takde orang lain nak dekat you kalau you lepaskan yang datang, sebab you feel that it's about time, sebab you nak try ramai-ramai pasangan sebelum kahwin. If you nak meet all the men in the world sebelum kahwin, by all means, do it. Tapi jangan get into a serious relationship sampai tiga-empat lelaki dalam satu masa. Terlalu westernized dah tuh. Orang panggil open relationship ya? :) You get into relationship sebab you jatuh cinta dan you harapkan untuk berkahwin dengan orang itu. Ha barulah old-school.


It's just my personal view, please no heart feelings or any judgement yang tidak konkrit. I tulis panjang lebar sebab nak tanya, should two person who dont share the same values in life even be together? VALUE TAHU, VALUE, BUKAN TASTE OR PREFERENCES. Nanti kita rasa buat macam ini salah, tapi sebab upbringing lain, dia pula rasa tak salah. Dia pandang dosa macam ini, kita pandang dosa macam itu. Nanti nak besarkan anak susah sebab emak cakap jangan, bapa cakap ala biarlah anak muda nak mencuba etc. Kalau ada pengalaman sila kongsi, sebab I belum kahwin. Haha.


I nak hadiahkan lagu ini untuk semua yang sedang mempertahankan perhubungan mereka sebab lagu ini super duper awesome. It makes me wonder, when should we stop trying :)

Personal request: Dengar lagu ini dua kali.

No comments:

Post a Comment