Apabila Saya Dalam Bilik Seorang Diri

Kali ini Dove Chocolate Me-Time moments akan membawa anda kepada…
Perkara Yang Saya Lakukan Apabila Dalam Bilik Seorang Diri.

Bukankah tajuk itu sungguh menerujakan? Saya yang tulis dan buat sedikit research mengenainya pun turut sama teruja dan bersungguh benar membawakan anda artikel ini.

Baiklah. Situasinya begini; seharian suntuk saya keluar (berhibur/bekerja), pulang ke rumah dalam keadaan yang sudah penat maka saya akan resort to having a short nap dalam bilik yang sungguh selesa dengan penghawa dingin pada suhu paling sejuk 16C. Puas tidur, saya terjaga 30-40minit kemudian dan I find myself alone in my room, suasana sunyi dan sepi seperti tiada orang dalam rumah, menjadikan ia waktu-waktu paling condusive untuk a Me-Time moment. Jadi… apa yang saya lakukan?



Gambar hiasan.




1.Role-playing a stage performer
Tukar kepada seluar jeans, rambut biar lepas dan mengurai, pasang lagu-lagu dalam playlist Sweat-It-Out dan turn up the volume. Tutup semua aircond/kipas/langsir dan bersedia untuk menari macam tengah atas stage sambil perasan diri ini salah seorang ahli Pussycat Dolls. Lagi banyak berpeluh, lagi galak menari.



"Once someone gets to the point where they're getting their heart rate up, they're actually getting a terrific workout"

“…dancing requires using muscles that you may not even know you had”.
The Health Benefits of Dancing.


Berpeluh memang best! Dahlah rasa puas, bagus untuk tone muscles dan buat body jadi lagi cantik. Memang favourite Me-Time moment!!!


Lagu sexy yang tak berapa rancak menjadi pilihan. Gambar hiasan.




2.Be a singing sensation
Siapa tak buat benda ini memang tipu. Apa lagi kalau bukan Google lirik kepada lagu-lagu favourite. Buka Youtube search piano atau guitar cover of the song untuk gunakan musicnya sahaja… LOLOLOL you know the drill. Then record (webcam/sound recorder/BB voice note) yourself singing em just for the laughs. If it’s good, be sure to pat self. Then delete the file. DELETE THE FILE. Jangan jadi macam Nabil Aizat, pergi hantar kat I guna Bubble Talk hahaha kena bahan seminggu nyanyi lagu Guy Sebastian.


3.Vanity affair
Kihkihkih semua perempuan suka buat ini I’m sure. Buka webcam, camera paling disayangi ever sebab memutihkan kulit dan mengaburkan jeragat. Lalu snap away sehingga 100++ keping gambar terhasil. Variety of poses dan angle haruslah pelbagai. Kalau cantik bolehlah upload jadi profile picture FB/Twitter/BBM/YM/MSN :B




Gambar hiasan.



4.Chocolify myself
Duduk dalam comforter, sandar pada bantal yang disusun tinggi, raba-raba dalam handbag mesti ada beberapa packets Dove Chocolate. Indulge in Dove Chocolate while playing some good music, bliss!



Buangkan rasa guilty pleasure bila tahu sebab-sebab kenapa chocolate adalah awesome:



"Preliminary research at West Virginia's Wheeling Jesuit University suggests chocolate may boost your memory, attention span, reaction time, and problem-solving skills by increasing blood flow to the brain " Chocolate Can Do Good Things



Yumsy.

No comments:

Post a Comment