Two Girls in Jakarta City

Dah dah dah cukuplah. Tak perlu nak start entri dengan bebelan rasa bersalah atas kemalasan nak update pasal travels. Orang dah alah bisa tegal biasa dengan kau, Hamis. Jadi marilah kita skip maaf zahir batin dan terus dive in kepukan gambar di Jakarta tempoh hari! Ya, trip yang Liana dan saya kena kejar orang Korea kat Hotel Mulia. Benar tanggapanmu, sudah lama sangat dah trip itu. Sehingga nak pergi semula Jakarta minggu minggu depan ini, baru teringat perlu update pasal trip lepas T_T



Mencuba gorengan tepi jalan! Walaupun cuma beli tepi jalan dan terus lari masuk mobil kunci pintu untuk makan. Tapi bolehlah juga nak label kami sebagai adventrous duo. Sebab lepas tuh cirit-birit KAHKAHKAH.



Membeli snek juga haruslah made in Indonesia sebab trip ini adalah strictly Indo. Snek untuk makan kat hotel sambil nonton channels yang tak selesai mempamer masalah rumahtangga artis tempatan. It's like our Melodi, but with MHI regularity.




Berjalan malam di streets of Jakarta City. Singgah makan dan berdinner dengan cousins Gita (dia belanja, so sweet!). Indonesian lain praktis agamanya, Gita Katolik tapi cousins dia Islam. Jadi I terconfuse sekejap bila sembang, then after few topics baru teradjust secara natural. Malu tau kbye.



Esoknya pergi Grand Indo untuk mangan dan shopping! Jumpa kawan-kawan Liana dari JIS (Jakarta International School). Sangat happening diorang nih, havoc satu restoran dengar gebangan table kitorang.



Selain Grand Indo, jangan dilupa untuk singgah ke Mangga Dua IT dan borong DVDs. Serta baju kebaya! Ini hasil shopping kami sehari. Siap cuba try test betul tak size seluar yang dibelikan.



Apakah nafsu yang membuak-buak ini waktu melihat gambar di atas?! Oh nafsu yang bakal membawa saya ke Jakarta lagi minggu minggu depan.



Sari Ratu courtesy of Liana's vogue mommy! Okay baguslah lapar-lapar tengok gambar nih. Bagus sangat.



Hard Rock Cafe tidak dilupa. Beli souvenirs!



Berakhirlah Jakarta Sweet Escape kami yang lebih dari sekadar memori. Marilah tidur melunjur dalam plane pulang ke tanah Malaya.

No comments:

Post a Comment