Kahwin awal


Sekarang trend kahwin awal. Best tak kahwin awal? Mestilah best. Kalau tak, takkanlah saya teringin kahwin awal. Eh, tapi kenapa saya teringin kahwin awal ya? Teehee, sebab nak ramai anak macam mama dan daddy saya teehee. Lagi awal lagi subur LOL. Best anak ramai, sebab bila pergi melancong, kita punya group dah cukup besar dan happening, tak perlu konvoi-konvoi dengan orang lain. Anak pun tak lonely dan buat hal, kalau ramai adik-beradik. Kan sunnah Nabi, meramaikan umat :’)


Tapi kahwin awal banyak cabarannya. Lagi-lagi kalau kahwin dengan orang sebaya. Pergh struggle nak survive kalau takde strong financial back-up. Suami yang baik mesti nak isteri duduk rumah didik anak je. Tapi kalau kerja dia belum cukup hebat lagi, terpaksa isteri pulun sekali. Rumahtangga boleh jadi stress bila dua-dua busy, takde masa untuk each other, problem dekat kerja pun takde time nak share. Pulang ke rumah terus attend anak atau sebagainya. Tak saya bukan pakar, saya cuma rajin dengar ceramah *shy*.


Cinta tergugat di awal perkahwinan sebab masalah yang berbangkit. Wah? Jadi cinta semakin pudar, keluarlah phrases seperti “Dulu masa baru kenal…”, “Dulu waktu awal kahwin..”, “Ewah ewah sebelum kahwin dulu!!”. Hehehe comel je pasangan baru kahwin ni semua.



Rasanya ramai yang alami perbezaan cinta sebelum kahwin dan cinta selepas kahwin ni semua. Tapi bukan salah sesiapa, salah situasi dan persekitaran kan? Maka janganlah biar masalah-masalah kecil menggoyahkan cinta anda. Kalau tonton Nota Cinta (3 episode) di website Nestlé Coffee-Mate® , mesti boleh relate terhadap pelbagai permasalahan yang wujud bagi pasangan yang baru masuk alam perkahwinan. Exciting!


Selain usha heroin yang super comel, dan suaminya yang kelakar dan taknak isteri hidup susah, anda boleh tengok bagaimana orang yang berbeza, tackle masalah-masalah mendatang.


Pengarah Nota Cinta, Incik Jason Chong akan mengungkai kisah-kisah ini di kesemua episode Nota Cinta yang dicetuskan dari pemerhatian Nestlé Coffee-Mate®. Kalau tonton Nota Cinta, cuba teka apa yang anda dapat selain pengajaran dan hiburannn jeng jeng jeng, dapat trip pergi Bali! Weehoo! Tour package to Bali untuk dua orang (bolehlah honeymoon dan cari balik cinta yang hilang heh heh).


Cuma perlu jawab satu soalan dari mana-mana episode dan anda berpeluang menang! Hadiah saguhati ialah 20 hamper Nestlé Coffee-Mate®. Terbaik. I Coffeemate.



Watch it now, click here.
Join their facebook fan page, click here




HAPPY THURSDAY Y'ALL!

No comments:

Post a Comment