Makcik Day Out

I nak cerita pengalaman beli pasu untuk raya! Omg makcik-makcik sangat! Hari dimulakan dengan makcik melawa melaram nak tuju Citta Mall. Makcik sebenarnya nak buat Easy-Smart Debit Card! So makcik duk piker-pikir, kat mana makcik nampak kedai pink-pink ada logo kotak kuning kecik sepupu Spongebob tuh. Ting! *bunyi mentol ON*, kat Citta Mall rupanya!


So let’s jom to Citta Mall *sambil lengan baju disinsing, masukkan gear*


Tu diaaaaa!

Kenapa makcik beria nak buat Easy-Smart Debit Card? Bukan ker bank lain pun ada debit card! Ha! Camni citer dia… Easy-Smart Debit Card nih, satu card pegang dua account tau! Account 1 adalah savings account kita yang biasa dan Account 2 adalah feature terbaru yang RHB tawarkan. Dia tolong kita save, sambil berbelanja! Cam tak caya mula-mula, nak tipu makcik ke apa nih?

Tapi bila dah pergi sendiri dengar dia explain, baru makcik clear sikit. Setiap kali kita shopping RM50-RM99.99, kita akan save RM0.50 (RM0.10 dari kita, and RM0.40 dari RHB). Makcik taktau RM0.40 dia cekau dari mana, takpe yang penting dia letak dalam account makcik, makcik happy. Makcik pun suka sebab Account 2 nih ada dividen macam Fixed Deposit punya account! 10% dia bagi! Seronok!



Sudahlah nak daftar senang gilos. Bawa I/C pastu 10 minit dia uruskan SEMUA BENDA! Then tiba-tiba jer, eh makcik dah ada dua account uols! Sepadan dengan nama dia EASY by RHB. Oh makcik dah cerita ker, orang yang uruskan pendaftaran makcik tuh hemsem? Eh. Hewhewhew.

Dah dapat card, apa lagi! Shoppinglah!!! Eh, tapi guna card nih kita takleh panggil shopping lagi dah. Sebab dia saving gak at the same time. So kita akan panggil aktiviti hari ini sebagai, menabung dan mendapat barang yang disukai.

Jom naik atas, pergi kedai perabot Macy!



Sebenarnya nak belikan Mama something sempena Raya. Untuk decorate rumah. Tiba-tiba terbeli pasu, itu yang rasa diri ini makcik-makcik terus.


Rambang mata sebab tengah sale. Menabung dan mendapat barang yang disukai ketika sale adalah fun!



Ohhh! Makcik dah nampak dah yang mana makcik suka!


Shopping and saving made easy by Easy-Smart Debit Card. Semua tempat yang accept Visa akan accept card nih :’)


Tada! Meriah rumah makcik! Pergilah daftar cepat! Bawa I/C and 10minit jer!!! Kalau lucky dapat abang hemsem buatkan. Eh.

No comments:

Post a Comment