My mother, my BFF.

Tipulah kalau ikuti belog ini dan tidak tahu lagi siapa BFF saya dari kecil. Siapa yang tak dapat jadikan emak sendiri sebagai BFF memang rugi. Rugi rugi rugi…



Emak makes the best BFF sebab diorang sentiasa ada di sisi kita. Bangun pagi tengok yang ketuk pintu bilik macam nak roboh, muka BFF you. Gayut on the phone dengan pakwe lama-lama, tengok yang jegil mata dekat you suruh solat, BFF you.



Emak makes the best BFF juga sebab taste dia boleh dipercayai. Kalau mahu beli handbag, bawalah BFF dan suruh dia pilih, pasti pilihannya menepati hati sanubari. Kalau mahu online shopping, pastikan BFF you on the phone dan berada di website yang sama untuk pilihkan baju dari jarak jauh. Kalau buat pilihan sendiri dan beli saja design apa-apa, siapa lagi yang nak kritik hentam habis-habisan sampai menyesal tak sudah, pastilah BFF you juga.



Emak also makes the best BFF kerana dia dah tahu siapa sahabat-sahabat kita through ups and downs. Senang nak gossip sebab dia ingat semua benda dan semua kejadian yang menimpa. Dia pandai menilai siapa yang patut kita teruskan put up with their crap, dan siapa yang kita patut buat biasa aja. Gossip dengan BFF ini adalah paling precious.



Emak juga makes the best BFF sebab kalau kawan-kawan semua sibuk study sibuk exam, pastilah harus usung BFF ini ke mana sahaja. Nak pergi potong rambut, nak pergi waxing, nak pergi urut badan semua BFF inilah jadi mangsa. Eh bukan mangsa, jadi orang terpilih.



Bunyi macam menggunakan BFF ini sepenuhnyakan? Hehehe takdelah sebegitu kejam. Sentiasa tak lupa nak treat my BFF something special at the end of the day. I really appreciate her time she dedicates to being my BFF.







Lepas ajak teman pergi Pavilion cari handbag kita (PASTU TAKDE YANG BERKENAN LAST-LAST BFF YANG BELI PURSE BARU), haruslah belanja makan Madam Kwan mentekedarah Char Kuey Teow, Nasi Lemak Ayam Rendang dan ABC.




Ajak gossip bersama untuk hilangkan stress, haruslah sediakan kopi panas dan DOVE chocolate (coklat kegemaran BFF sebab seriously texture dia silky smooth woh) untuk sesi itu. Hot gossip bersama emak memanglah saat-saat yang paling kita treasure, money can’t buy gituew! Alisyaaaa, I love these pics thanks!







Sudah ajak teman pergi gunting rambut di salon tersohor Shawn Cutler, bawalah BFF ke IKEA untuk melantak. Haruslah melantak peha ayam dan seangkatan. Memenuhkan perut sambil bergurau-senda, tertattoo dalam hati dan memori.




Treat emak baik-baik, walaupun dengan ganjaran kecil. Kalau takut emak kata buang tebiat sebab baru nak start, start lah masa Mother’s Day- hari untuk semua orang jadi cliché. I you, Mom!






No comments:

Post a Comment